Din varukorg är för närvarande tom!
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan, om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag, helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Köparen står för fraktkostnad vid ångerrätt, genom en returavgift på 99kr per order, detta inkluderar frakt och är prisvärt mot vad det brukar kosta på ombud att skicka ett paket från privatperson till företag. Vi på Footly återbetalar pengarna inom 30 dagar.
Reklamationsrätt
Footly säljer begagnade varor och tillämpar befintligt skick. Du kan inte förvänta sig samma sak eller samma reklamationsförfarande av en vara som säljs i befintligt skick som av en nyproducerad vara. Däremot om varan inte motsvarar den beskrivning som Footly har angivit, kan den reklameras. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel, t ex inte fel eller brister som uppkommit av normalt slitage efter att du mottagit varan. Reklamation ska göras inom skälig tid.
Fraktskada
Fraktskador måste alltid vi utreda med fraktbolaget.
Vid synlig skada ska detta noteras omedelbart vid mottagande. Om varan skickats till ombud ska det direkt noteras hos dem.
Vid dold skada måste anmälan göras inom 7 arbetsdagar från leveransdatum.
Dokumentera med följande bilder
1. Detaljbild på skadan
2. Helhetsbild på varan
3. Bild på ytteremballage
4. Bild eventuellt inneremballage.
Skadade varor & emballage måste sparas till det att ärendet är utrett.
Returnera så här
- Packa varan.
- Lägg i följesedeln i paketet, alternativt skriv ditt namn/ordernummer och adress.
- Maila kundtjanst@footly.se för att få returetikett. Meddela oss om det är:
– Fraktskada
– Nyttjande av 14 dagars ångerrätt
– Varan motsvarade inte beskrivningen
Vi tar ut en returavgift på 99kr per order vid ångerrätt, detta inkluderar frakt och är prisvärt mot vad det brukar kosta på ombud att skicka ett paket från privatperson till företag.
Återbetalning med avdrag för returavgift sker efter att returen har registrerats på vårt lager.
Vi ber dig att inte returnera en vara på eget bevåg då vi inte kan garantera att returen når vårt lager på ett korrekt sätt utan vår retursedel med tillhörande spårningsnummer.